20 maj 2017

InfoShare 2017 - moje przemyślenia i wnioski

Konferencja InfoShare jest stałym punktem na mojej corocznej mapie wydarzeń - nie mogło mnie więc tam zabraknąć również w tym roku. Za każdym razem wynoszę wiele cennej wiedzy z prezentacji, w których mam okazję tam uczestniczyć. Dziś chciałbym podzielić się kilkoma tematami które rezonują w mojej głowie po tegorocznej edycji.

Najwięcej wartościowych rad usłyszałem na temat marketingu i budowania marki osobistej. W ramach projektu Portfela Emerytalnego staram się powoli ruszać z jego promocją, a o swój wizerunek w sieci dbam od dawna - stąd te tematy były dla mnie bardzo atrakcyjne. Konkretnie byłem na (dzielę się, bo prawdopodobnie pojawią się nagrania):
  • Izabela Russell: You Can’t Hide - Online Presence For Entrepreneurs
  • Mark Schaefer: Content Code
  • Sujan Patel: How To Move Mountains: 9 Tactics to Build Your Personal Brand
  • Michał Szafrański: Skuteczna promocja niskim kosztem, czyli jak wydając 2069 zł wygenerowałem 2,35 mln zł przychodu - case study „Finansowy ninja”
Główne wnioski? Blog i tworzenie wartościowych treści to must have - ale koniecznie trzeba pozostać sobą i nie kreować się na kogoś innego. Nie można liczyć na szybkie rezultaty - blog zostaje szerzej zauważony dopiero po około roku, dwóch latach regularnego pisania. Facebook ma coraz mniejsze znaczenie w promocji, bo jedynie około 1% lubiących fanpage dostaje powiadomienia o nowych treściach na nim. Trzeba jednak gromadzić audytorium zainteresowane tym co oferujemy - lista mailingowa jest do tego bardzo dobra, może być też grupa na facebooku/slacku etc.

Oczywiście było też to, co tygryski lubią najbardziej - czyli prezentacje techniczne i kod. Tutaj szczególnie chciałbym wyróżnić:
  • Harry Roberts: Why Fast Matters
    Harry mówił o tym jak strony robią się coraz większe i cięższe. Nie jest to może problemem dla krajów Europy czy Ameryki Północnej, ale w krajach azjatyckich czy w Afryce mało kto ma szerokopasmowy internet. Tam króluje dostęp mobilny i to często jeszcze 2G. Generalnie o potrzebie spojrzenia też na tę część globu, jeśli budujemy produkt o zasięgu międzynarodowym.
  • Remy Sharp: The Art Of Debugging (browsers)
    Na tej prezentacji dostałem dużo wiedzy o zaawansowanych metodach debugowania aplikacji frontendowych bezpośrednio w przeglądarkach. W Chrome można na przykład podpiąć lokalne pliki bezpośrednio z dysku i edytować je bezpośrednio w narzędziach developerskich. W konsoli natomiast zamiast pisać selektory wybierające element z DOM można go zaznaczyć i użyć $0 (zaznaczony), $1 (następny element), $_ (ostatnio wyświetlony) itd.
  • Felix Rieseberg: Desktop Apps with JavaScript
    Felix pracuje w Slacku nad rozwojem ich aplikacji desktopowej. Opowiadał o tym, jak przy pomocy Electron i JavaScript (lub TypeScript) można łatwo rozwijać takie aplikacje. Co więcej - jeśli mamy taką aplikację jako stronę, to przeportowanie jej na aplikację okienkową jest bardzo proste. Możemy wręcz wydzielić współdzielony kod i załatwić web i desktop za (prawie) jednym podejściem. Zdecydowanie warto zgłębić ten temat.
  • Piotr Stapp: HTTP2 na ratunek wydajności
    HTTP/2 jest nową wersją HTTP, która naprawia wiele niedociągnięć i problemów z wersją 1.1. Okazuje się, że większość przeglądarek wspiera już HTTP/2, więc praktycznie nic nie stoi na przeszkodzie, żeby zacząć ją stosować. Jeśli więc zajmujesz się optymalizacją aplikacji webowych, to warto się lepiej przyjrzeć temu nowemu standardowi.

Na zakończenie jeszcze jedno przemyślenie, a może nawet przepowiednia. Wierzę, że trendy powstają w takich miejscach jak infoShare. Słuchałem tego co się mówi o nowych technologiach, o tym co będzie ważne w najbliższym czasie. Na podstawie własnych odczuć i tego co usłyszałem prognozuję: sprzętowo - Virtual / Augmented Reality; marketingowo - komunikatory i boty oparte o nie. Obie rzeczy trzeba zaprogramować, więc planuję trochę rozeznać się w tych tematach, żeby być na bieżąco. Za rok sprawdzę na ile moje przepowiednie się sprawdzą :)

0 komentarze:

Prześlij komentarz