30 mar 2017

Podsumowanie pierwszego miesiąca DSP i plany dalszego działania

Kończy się marzec, a wraz z nim pierwszy miesiąc trwania konkursu Daj Się Poznać. Portfel Emerytalny, czyli mój projekt konkursowy, naturalnie również jest rozwijany już miesiąc. Co przez ten czas udało się zrobić, a gdzie zawaliłem sprawę? Jakie mam plany na kwiecień i jakie zmiany czekają bloga? O tym wszystkim w dzisiejszym wpisie.

Na dobry początek co się udało i z czego jestem zadowolony:

  1. Blogowanie - uruchomienie bloga, zmiana jego wyglądu, regularne posty w poniedziałki i czwartki
  2. Projekt - postawienie szkieletu aplikacji w postaci skomunikowanych ze sobą bazy, API oraz frontendu. Dobry punkt wyjściowy do dalszego rozwoju
  3. Portfel Emerytalny został wymieniony w gronie genialnie zapowiadających się projektów - to dla mnie spore wyróżnienie i znak, że warto było wziąć udział w konkursie
  4. Kilku nowych obserwujących na Twitterze

Co natomiast nie wyszło?

  1. Nie wyznaczyłem sobie żadnych celów na początku, więc nie mam teraz z czym skonfrontować aktualnego stanu rozwoju aplikacji
  2. Z całego czasu poświęconego na konkurs zdecydowanie za dużo pochłania pisanie postów. Jest odrobinę lepiej niż na samym początku i nabieram jako takiego "flow", ale nadal chciałbym więcej czasu spędzać nad kodem niż nad wpisami na bloga
  3. Brak strony na Facebooku - nie założyłem jej na początku trwania konkursu, bo nie chciałem mieć profilu prywatnego i osobno "profesjonalnego". Teraz coraz bardziej czuję, że to był błąd i odcięcie się od potencjalnych odwiedzających
  4. Promowanie projektu, a właściwie jego prawie kompletny brak (poza twittami o nowych postach)

Plan na kwiecień

Co zatem dalej z moim projektem? Przede wszystkim chcę naprawić to, co nie wyszło w marcu, czyli: wyznaczam cele, zmieniam nieco formę bloga i zakładam stronę na Facebooku. Przejdę zatem do meritum - cele do osiągnięcia:
  1. Z końcem kwietnia chcę mieć działające, ładne demo. Ma działać dla moich inwestycji i być prezentacją funkcjonalności produktu. Rzeczy do zrobienia w związku z tym:
    • znaleźć i wdrożyć layout interfejsu użytkownika
    • zapisać w bazie kursy wszystkich funduszy których jednostki posiadam lub posiadałem (idealnie gdyby działał już automat aktualizujący dane)
    • zaimplementować operacje związane z portfelem inwestycji (kupno, sprzedaż, zamiana)
    • uzupełnić portfel o historyczne operacje które wykonywałem
    • wyświetlać listę posiadanych jednostek funduszy 
    • prezentować historię operacji
    • wyświetlać wykresy wartości posiadanych walorów (idealnie gdyby zaznaczały się na nim operacje z historii)
    • wyświetlać procentowy zysk/stratę ze wszystkich inwestycji (idealnie byłoby gdyby dało się wybrać z których)
  2. Założenie strony produktu na Facebooku i jego promocja
  3. Zmiany w publikacjach na blogu
    • Jeden post w tygodniu bardziej techniczny (ale też z umiarem - patrz następny punkt) z podsumowaniem zmian w projekcie które udało się wdrożyć
    • Nie opisywać krok po kroku co robiłem z punktu widzenia programisty, tylko raczej opisać nowe funkcjonalności okiem użytkownika końcowego - to odpowiedź na zarzut żony, że piszę zbyt techniczne posty ;) 
    • Drugi z tygodniowych postów bardziej ogólny i być może nawet nie dotyczący projektu. Może pojawi się coś więcej o samym oszczędzaniu długoterminowym.
To tyle na dziś, mam nadzieję że opracowany tutaj plan pomoże mi w rozwoju Portfela Emerytalnego i uda się dostarczyć gotowy produkt na koniec konkursu. Do usłyszenia (przeczytania?) w poniedziałek, a jeśli ktoś z czytających będzie na 4developers to być może nawet do zobaczenia :)

0 komentarze:

Prześlij komentarz